fredag, juli 06, 2007

Dreamgirl

Vilka märkliga drömmar jag har ibland. I natt kom jag lite sent till någon slags kurs, där det var många jag kände, och det första själva fröken säger när jag kommer in är:

- Var har du din frukt?
- Frukt? Ska man ha frukt med sig? frågade jag.
- Ja det är klart (hånleende).
- OCH HUR FAAAAAAN SKULLE JAG KUNNA VETA DET?

Jag blev skitförbannad och stack iväg på en cykel som jag lånade av en kille som heter Micke och jobbade på Sala sparbank tidigare. Nu pendlar han till Stockholm. Hur han kom med i drömmen är ett mysterium. Jag hade även lånat hans jeans som var lite för långa, men ganska lagom för övrigt. De var lite trasiga bara. Jag gav mig ut på en liten cykeltur i alla fall och när jag rullade tillbaka hörde jag hur Elsa ropade från utedasset.

- KLAAAAAAAAAAAAAAAAAR.
- JAG KOMMER.

Skyndade mig dit. Torkade. Snabbt som fan in på lektionen igen. Hade fyra eller fem tröjor på mig. Höger byxben hade lossnat, precis under mitt knä. När jag skulle låsa cykeln stod den där näbbiga fröken där och visade mig hur man skulle göra. Som om jag vore totalt inkompetento.

Kanske är det Anthony de Mello som gör något mystiskt med mitt sovande jag.

Inga kommentarer: