onsdag, juni 20, 2007

Det blir en låt.

Innan veckan är slut har jag skrivit en låt. Fråga mig inte hur det ska gå till men hiten ligger längst ute på tungspetsen. Häromnatten drömde jag hela låten. Helt galet. Melodin, verser, refräng, brygga - hela kitet. Så denna veckan blir det en låt. En riktigt bra låt. Kanske får jag användning av de enstaka ackord jag kan. Det värsta är att gitarrjäveln är totalt urstämd. Fullständigt. Låten ska handla om kärlek. Alla låtar handlar om det. På ett eller annat sätt. Min ska handla om kärlek. Till vad eller vem vet jag inte. Spelar inte så stor roll. Huvudsaken är att den handlar om - kärlek. Eller svek. Eller regntunga skyar. Eller fett. Tänk vad roligt att skriva en låt om fett.

//Jag är tjock som en smock
Jag är lat som få
Jag ser ut som en bock
Men jag har svårt att gå

För jag är feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet
För jag är feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet

Som ett julesvin//

Den kommer jag att skicka direkt till Tracks nu så kan alla gå in och rösta fram den så kanske jag får giga på Sala statt på 30 plus. Bara jag och en ostämd gitarr och ett fettberg och 23 alkisar.

I en enda stor stinkande gegga av fylla och späck.

Inga kommentarer: