lördag, juni 30, 2007

Hej och hå ludentå

I går var en välfylld dag vill jag lova. Ett sms landade i min telefon på morgonen. Vickie med barn skulle till Västerås och undrade om vi ville följa med. Självklart. Packade in oss i bilen och startade färden mot Fastbo. Hann surra några minuter innan Saga testade poolen i trädgården. Mamma Cecilia hade tack och lov laddat med ombyte. Sedan placerades alla fyra barnen i den stora bilen och mammorna kunde sitta i framsätet i godan ro och samtala om livets alla väsentligheter.

Sedan plöjde vi IKEA i rask takt. Elsa, Vigg och Juliana testade att lattja i genidraget Småland. Juliana tröttnade efter en stund och lekledaren larmade i högtalarna så Vickie fick ordentlig fart på benen. Efter det intogs korvar på löpande band. På leksaksaffären fick jag tala om för Elsa, kanske 600 gånger, att "det får du önska dig när du fyller år". Svaret blev tårar och "då får inte du komma på mitt kalas!" Detta allvarliga hot riktas mot mig dagligen kan jag tala om.

Sedan var det dags att åka och när jag kom hem var jag vad man brukar kalla trött. Jag undrar hur det skulle vara att prata med fru Psilander utan att bli avbruten. Som back in the days.

Ps: Vickie, vi kommer att köpa hoppborgen. Ds.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra! hör avdig då!Elsa och vigg lurar vi att plocka smultron eller ödlor, saga stoppar vi i borgen och juliana...ja va f-n gör vi med henne?hmmm, vi kanske kan g e henne nåt gammalt smink så sitter honframför spegeln... jag börjar plocka ihop en påse...
pok