torsdag, juni 07, 2007

Min hals...

Någon har använt en sådan där borr man har för att greja hål i isen när man ska pimla. En skruvad sak. Och roterat den varv på varv på varv. Långsamt, långsamt. Använt hela borren från början till slut. Rakt ner i min hals. I natt vaknade jag och hade så ont att jag nästan grät. För en hals. Ringde vårdcentralen i morse och sköterskan påstod att det är virus och inte går att bota. Hon talade om för mig att jag ska dricka mycket, både varmt och kallt. Och äta halstabletter. Dessa poänglösa sockerbitar till osexigheter. Har aldrig knaprat så mycket halstablett som de senaste dagarna. De lindrar för en stund. Sedan är jag tillbaka. På isen. Med en uppborrad hals.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vadå virus? Tänk om det är halsfluss då. För att veta det måste hon ju göra en odling.
Jag var på vårdcentralen i går och fick också veta att jag har virus och att man bara kan vila bort skiten. Tack så mycket. Man vill ju ha mediciner! Inga jävla halstabletter.

Tack för duetten sist, förresten.
Och krya på dig!