tisdag, juni 12, 2007

Elsa-citat

Martin har skrivit ned en massa citat som Elsa kläckt ur sig genom årens lopp:

(3 år o 7 mån.)
Hos frisören för första gången. Elsa sitter i frisörstolen och pratar i ett kör. Plötsligt tittar hon på mannen som sitter i stolen bredvid. Hon blir tyst i två sekunder, varpå hon högt och tydligt deklarerar:
- Sådär kort vill jag INTE ha!

(3 år o 8 mån.)
- Elsa, vad är det för dag idag?
- Lördag!
- Ja. Vad är det för dag imorgon då?
- Söndag!
- Ja. Vilken är din favoritdag då?
- Sommar!

(3 år o 8 mån.)
Vid lunchen:
- Pappa, det gör ont i drickat.
- Vad menar du?
- Det gör ont i drickat.
- Jag förstår inte ...
- Tjo!

(3 år o 10 mån.)
- Pappa. Hur länge ska man vara barn?
- Vaddå menar du?
- Jag blir ju ALDRIG vuxen!

(4 år o 3 mån.)
På sushibaren. Elsa har nyss tagit hål i sitt högra öra, visar hela personalen sitt pärlörhänge. Under tystnad. Länge.
- Nu har nog alla sett, Elsa?
- Näe, inte han med stora huvudet!

(4 år o 4 mån.)
Söndag morgon. Elsa har tittat på Emil i Lönneberga på tv.
- Pappa, varför gick Alfred in i stadsmål, eller stadsbrål, eller stadsvrål, eller vad heter det?

(4 år o 4 mån.)
Elsa och jag lagar mat. Hon utbrister:
-Köttbullar är gott! Och fläsk! Och läsk! Och TÅLAMOD är bra! (Jag skrattar) Och kramar är bra, säger Elsa.

Inga kommentarer: