onsdag, juni 13, 2007

Könskrig i lekparken

I dag i lekparken var Saga tillsammans med en annan liten tjej och kille inne i någon slags stuga med bord och bänkar. Killen klättrade upp på bordet och ställde sig och den andra lilla tjejen ville göra likadant. Då kom hennes dagisfröken:
- Så där får man inte göra. Man får inte stå på bordet!
- Men han gjorde ju det, sa flickan.
- Ja, pojkar gör sånt ibland, men inte vi tjejer. Vi kan ramla och slå oss.

Jag stod och såg svår ut bakom mina solglasögon och tänkte att det var då fan i helvete att könsroller ska pinkas in redan i tvåårsåldern. Visst, man kanske inte ska stå på bordet, men gäller inte det för båda könen i så fall?

Kärring.

1 kommentar:

Tjejkuligt sa...

Det var det jävligaset jag hört...finns det sådana dagisfröknar i vårt avlånga land. Jag tror inte jag hade kunna hållt käften om jag hört något dyligt....fy och skam åt tanten!!!

Annis