måndag, augusti 27, 2007

Look away baby, look away...

Nu är gospellägret i Rättvik avverkat. Det var faktiskt helt underbart, även fast mina ben inte är som de ska. Jag fick växla mellan att sitta och stå hela tiden och gick inte många meter om dagen. Mina rumspolare BAR mina väskor. Hej, jag är en gammal tant, typ. Hade aldrig varit på Stiftsgården tidigare, men oj vad fint det ligger. Precis vid Siljan. Första kvällen höll Peter i qi gong (stavningen?) i månskenet på den stora bryggan. Himlen var helt stjärnklar och det var lite magiskt faktiskt. Eftersom jag inte var med kunde jag bara sitta och njuta. Men säg den frid som varar. Helt plötsligt dundrar ett gäng badsugna konfirmandledare in på bryggan och kastar sig i det ganska kalla vattnet. När en av killarna kom upp, dyngsur, stegade han fram till mig och frågade "om damen ville ha en kram".
"Nej tack", svarade damen, snörpte lite på munnen och tittade åt ett annat håll.

Inga kommentarer: