fredag, augusti 31, 2007

Värsta festen!


Jag är inne i ett drömstim nu. Verkligen. I natt var det jag, Martin, Finn, Emma och Kaka som skulle äta middag. En jätteliten bit lax och potatis hade vi att dela på. Plötsligt dräller det in folk och jag tittar förvånat på Martin som säger att han bjudit typ alla han känner. Det blir värsta spritkalaset. Efter att polisen cirkulerat runt ett par varv, tittar jag ut genom ett fönster och ser trumsetet uppriggat och liksom hängades i en jättestor granhäck. Folk satt på något vis i häcken och spelade trummor. Mattias Ståhle sov i en säng. Martin sov i en säng. Jag försökte röja undan en massa grejer. Jag rökte en cig. Det låg burkar och grejer precis överallt. Så går det till ibland i mina drömmar.

4 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

jag ser att ALLA var där tom min man,
men jag då?! jag hade väl ingen barnvakt förstås som vanligt

Anonym sa...

Gör den drömmen till verklighet vettja! Jag kan spela mungiga eller kazoo. Jag kan dansa riverdance naken med en hatt av fnöske på huvudet! Kör i vind!

-Vet du vad som hände med han som åt en plastkasse?
-Nej...?
-Han bajsa på se'...

Cissibitar sa...

Hahaha. Vickie! Du var säkert där. Hoppas jag. Annars måste jag drömma om den. I den ska alla som vill ha barnvakt få barnvakt.

Cissibitar sa...

Och Ärik ska självfallet få dansa riverdance. Hela kvällen till och med. Ska hyra in ett skönt irländskt kompband under ledning av Anders Eljas eller dito Berglund. Eller ska man slå en pling till Esa-Pekka Salonen? Det är dags för honom att få testa några nya rytmer.