torsdag, augusti 09, 2007

Los Lobos

Är det någon som läser denna blogg som har ett parti uppåtpiller att kränga? Små tabletter att lägga längst bak på tungan. Lättsvalda. Uppiggande. Som gör en på riktigt gott humör. Som inte får en att lägga mitten av pannan i djupa flodfåror. Va? Är det någon? Jag verkar lida av någon slags livslång PMS-fas som vägrar släppa sitt elaka grepp. Hur förklarar man annars detta dåliga humör jag går och bär på? Denna irritiation över saker och tings beskaffenhet. Över tiden som aldrig räcker. Över tvätthögar som måste vikas. Över rum som behöver tapetseras om. Över fester jag vill gå på men inte kan. Över att det snart är dags att börja jobba. Över att... Ja, över vad egentligen? Vad fan har dessa saker med mitt humör att göra. Egentligen. Varför inte rycka på axlarna och gå vidare. Låta saker passera och inte fälla krokben på allt som kommer i ens väg och dissekera och analysera tills allt som återstår är luft. Jag kanske måste lobotomera hjärnan. Gör det ont?

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

det låter mycket när katten skiter... så om dig när du vill ha piller...
för när det kommer till kritan, bangar du ur. Läser på biverkninglistan och ´fegar ur... kom och pillra med mig! så blir du snäll och glad

Anonym sa...

"Rätta" pillret för mig var fruktansvärt beskt och så svårt att svälja att livet stannade upp och skakades om rejält: Fallolyckan i Skultuna. FAN.
Helt plötsligt känns allt annat så oviktigt. Att irritera mig på ditt och datt har jag försökt sluta med.(jag sa FÖRSÖKT...)Livet får liksom en annan innebörd när någon förlorat det. Lärorikt men ack så tragiskt.../LW