fredag, augusti 11, 2006

Att föda vs. getingstick

Ett par andra grejer som jag känner är att man har en stor tillit till vad ens kropp faktiskt klarar av. Man får ett slags självförtroende för något som åtminstone jag har bävat för i HELA mitt liv, att föda. Kunde knappt tänka tanken när jag var yngre. Men nu har jag gjort det. Två gånger! Det ska man fasen vara stolt över (måste klappa mig på axeln, sådärja). Utan bedövning dessutom. Fast det bara blev så. Hade bestämt att jag skulle ha ryggmärgs båda gångerna men tji fick jag.

En liten nackdel för omvärlden (särskilt av det manliga könet) är att jag lätt ställer typ alla åkommor i paritet med att föda barn och det blir ju lite orättvist...

Sammy hade till exempel fått ett getingstick (holy moses!!!) när jag träffade honom senast och det gjorde ju JÄTTEONT såklart. Efter att han beklagat sig över det där lilla sticket några gånger var jag ju bara tvungen att fråga om han hade testat att föda barn någon gång...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha stackars Sammy!Inte lätt att jämföra ett getingstick med att föda barn. Kram kram