tisdag, augusti 29, 2006

Jag är en snarroman...

Jag är en dålig människa. Jag STJÄL godis från mitt eget barn. I dag hände det igen. Skulle bara kika lite i Elsas godispåse från i lördags (hon äter ju aldrig upp allt så godiset ligger ju liksom bara i skåpet och blir gammalt, hehe) och vips så hade jag slitit papperet från någon avlång kolagrej och glufsat i mig den.

Det här med att stjäla godis från yngre är egentligen inte någon ny företeelse. När jag och min syrra var små så hade vi fått varsin sån där chokladkalender, ni vet med en bit för varje dag. EN BIT!!! Det är ju dömt att misslyckas. Så i början av december smällde jag i mig varenda datum fram till julafton från min egen kalender. Ja, då låg ju hennes kvar och frestade så jag tog och tuggade i mig all hennes choklad också. Kunde inte låta bli. Fick lov att ge bort en av mina grejer till henne, som bot. Nån ful trätomte som stog och drog i någon klocka.

Vid närmare eftertanke var det värt det!

Inga kommentarer: