torsdag, augusti 24, 2006

Borrad!

Skrev ju en 2dolist häromdagen och jag har lyckats infria ett av de löftena nämligen TANDLÄKAREN. Bet loss en bit av en tand (det var i och för sig i december -05, sent skall syndaren vakna) men i går ringde jag i alla fall och fick en akuttid. På folktandvården i Sala står inte mindre än 500 hundra personer i kö och de har inte släppt in någon ny patient sedan -01 tyckte jag tjejen i receptionen sa. Är inte det helt sjukt? Inte nog med att det är svindyrt att gå dit - man FÅR inte komma heller. Så jag hade nog tur kan man säga.

Har aldrig haft tandläkarskräck (tandregleringen har gjort ett mästerverk i min mun med tandställningar åt höger och vänster.) Men i går vette tusan om jag inte hade lite panik ändå. Svetlana (ja, hon hette så) tog sig an min trut och sa liksom ingenting om vad hon skulle göra, bara satt och hummade lite och borrade och spolade och fyllde och skrapade och krafsade och sa var god skölj och jag låg och svettades och tänkte på att jag har ju faktiskt fött två barn utan bedövning och att hit dröjer det innan jag går igen!!! 800 spänn fattigare och med halv ansiktsbedövning stegade jag likt ett spöke ner från tandläkarstolen. Men det blev bra i alla fall.

Inga kommentarer: